Garantie
Hoe lang heb ik garantie op mijn product?
U heeft altijd recht op de wettelijke garantie van uw product. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De lengte van de wettelijke garantie verschilt per product en staat altijd vermeld op de product pagina op de website. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Bij een defect aan uw product, kunt u natuurlijk bij ons terecht voor een reparatie. Wij zorgen ervoor dat uw product kosteloos gerepareerd zal worden als het defect onder de garantievoorwaarden valt. De garantievoorwaarden kunt u nalezen in het meegeleverde garantieboekje bij uw product of op de website van de fabrikant. Wij regelen het graag voor u en u kunt bij ons altijd terecht voor vragen en opmerkingen over het reparatietraject.
Bij levering van uw product ontvangt u een pakbon waarmee u aanspraak kan maken op de garantie.
Algemene RMA/Garantie voorwaarden Beryl Media.
- RMA aanvragen worden op werkdagen binnen 48 uur behandeld en de status van de aanvraag ontvangt je middels een e-mail
- Een product dient binnen 5 werkdagen na goedkeuring ingeleverd te zijn bij de transporteur
- Beryl Media verschaft een gratis retourlabel en deze wordt verschaft nadat RMA is goedgekeurd. Elk ander transport is op jouw eigen kosten. Let op: het retourlabel dat u ontvangt is geschikt voor 1 colli. Wilt u meerdere colli retourneren neem dan contact op.
- In de mail ontvang je instructies over waar je het pakket dient in te leveren
- Alle retouren dienen in een deugdelijke verpakking/om doos te worden aangeleverd. Indien de verpakking niet deugdelijk is en hierdoor schade is ontstaan, is de klant hiervoor zelf aansprakelijk. Het is aan Beryl Media te bepalen of het deugdelijk is verpakt
- Op de buitenzijde van de verpakking dien je altijd het RMA nummer + afzender te vermelden
- Niet volledige aanvragen/retourpakketten kunnen leiden tot vertraging en € 9,95 administratiekosten
- Software is altijd uitgesloten van retour
- Fysieke schade aan het product is altijd uitgesloten van garantie
- Om het retourproces te versnellen, verzoeken wij jou om een kopie van de eindgebruikersfactuur mee te sturen
- Garantie/retourvoorwaarden staan per product op de website vermeld
- Alle genoemde bedragen zijn exclusief 21% btw
- LET OP! indien je besluit om je RMA zelf rechtstreeks op te sturen naar de fabrikant, kunnen daar voor jou kosten aan zitten. Niet elke fabrikant accepteert dit, en om bijvoorbeeld je notebook weer terug te krijgen worden daar meestal onderzoekskosten voor berekend. Wij adviseren je dan ook om altijd je RMA via onze RMA te laten lopen óf eerst te raadplegen.
DOA:
- DOA staat voor Dead On Arrival en geldt voor een product welke bij eerste ingebruikname door dealer of eindgebruiker defect blijkt te zijn
- De DOA/plankvoorraad termijn van 30 dagen gaat in vanaf de Beryl Media factuurdatum
- Het product dient compleet te zijn, incl. originele verpakking met serienummer
- Het product dient volledig onbeschadigd te zijn
- Folies en andere verpakkingsmateriaal dienen aanwezig te zijn
- Het product wordt gecrediteerd indien klacht is geconstateerd, software/driver/bios problemen zijn uitgesloten
- Je aanvraag kan altijd achteraf worden afgewezen
- Je dient zelf een vervangend product te bestellen
Defect binnen garantie:
- De factuur is leidend voor de garantieperiode
- Het is aan Beryl Media of het product zal worden gerepareerd, omgeruild of gecrediteerd
Verkeerd besteld/geleverd:
- Bestelling – fout gemaakt door Beryl Media = kosteloos
- Bestelling – klant verkeerd artikel doorgegeven = 10% restocking fee met een maximum van € 50,-
- Producten dienen ongebruikt te zijn en de verpakking ongeopend
- Een retourmelding/zending dient binnen 14 dagen plaats te vinden
Schade/manco melding:
- Een schade en/of manco melding dient binnen 24 uur na de levering te worden gemeld via WhatsApp +31647776785 of e-mail contact@berylmedia.nl. Indien dit niet gebeurd, kan vergoeding of vervanging van beschadigde producten worden uitgesloten
- Schade bij levering moet direct aan de chauffeur gemeld worden. Deze moet de schade noteren of de klant moet de zending volledig weigeren. Indien dit niet gebeurd kan vergoeding of vervanging van beschadigde producten worden uitgesloten.
- Altijd een foto van de verpakking en het product meesturen bij de aanvraag
- Na goedkeuring kan het product retour
- Vervanging zal direct worden verstuurd
- Buiten de 24 uur kunnen wij je aanvraag helaas niet in behandeling nemen
Worden producten buiten de garantievoorwaarden ook gerepareerd?
Valt uw aankoop buiten de wettelijke garantie, of is uw product defect gegaan als gevolg van val-, druk-, stoot-, of vochtschade? Ook dan kunnen wij zorgen dat het voor u wordt opgelost. Daar kunnen dan wel kosten aan verbonden zijn maar dit zullen we dan wel eerst met u overleggen. De prijsindicatie hiervan is als volgt:
- Na goedkeuring van de RMA-afdeling, mag product retour voor een prijsopgave
- Prijsopgave kosten bedragen minimaal € 25,- en maximaal € 75,-
- Transportkosten zijn voor de klant
Om aanspraak te doen op de garantie kunt u gebruik maken van het onderstaande formulier.